Tovningsakademin träffas, fortsättning!

   

… och vad blev det då? Termosar, flaskvärmare. Uppgiften var att tova in en flaska. Inte helt lätt men resultatet var imponerande och fantasin flödade lika mycket som löddret vid tovningen! Ett varmvattenkrus är underbart att värma sängen med eller att ha vid fötterna när lakanen är allt för kyliga. Finessen att tova in flaskan gör att du slipper bränna dig på det varma vattnet. Men ett flaskfodral kan ju även fungera som en enkel termos och hålla drycken varm på utflykten. Jättepraktiskt, lätt och kul att tova även för nybörjaren!

Om Birgitta Nygren

I november 2011 startade jag KreaTov-bloggen, den 6 januari 2014 skrev jag mitt 148:de och sista inlägg på bloggen. Nu kan du följa mig på http://birgittanygren.blogspot.se/ Välkommen!
Det här inlägget postades i Inspiration och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Tovningsakademin träffas, fortsättning!

  1. Sofia skriver:

    När jag studerade i USA hade folk flask-kylare. De fuktades med kallt vatten och sattes fast runt en flaska eller burk, när vattnet avdunstade kyldes drycken! (De var förstås inte tovade, men principen borde ju vara den samma).

Kommentera

