Hos Gotlands lampfabrik…

medlemsträff 002 web… hittade jag ett par filttofflor i modern tappning. Jane Odell och Jonas Kling driver företag på sin gårdsplan och förutom lampor har de företaget af Leader. Det är i den regin som tofflorna kommit till. Jonas som är aktiv i verksamheten har sedan slutet av 70-talet jobbat med läder  men nu även gått över till industrifilt. Den har fått en ytbehandling för att tåla smuts bättre. Tofflan har fått en gummisula så man inte ska hasa omkring hur som helst.  Härligt!

Om Birgitta Nygren

I november 2011 startade jag KreaTov-bloggen, den 6 januari 2014 skrev jag mitt 148:de och sista inlägg på bloggen. Nu kan du följa mig på http://birgittanygren.blogspot.se/ Välkommen!
Det här inlägget postades i Butik och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

