Japansk bok om tovning

Yvonnes bok, webJag har fått en ny bok om tovning Modern felt from Northen Europe. Kul! Den är publicerad av Akiko Takano genom Maria Shobo Co, Ltd.

Boken behandlar olika filtmakare och delar av deras produktion. Den är rikt illustrerad med bilder på respektive persons alster och även lite från deras hemmiljö. Gunilla Paetau Sjöberg, Veronica Skytt, Yvonne Habbe, Charlotte Buch, Lene Frantzen, Elina Saari, Annette Quentin-Stoll och Lisa Klakulak är de personer du möter, ett kapitel för varje.
Den är både rolig, spännande och inspirerande att bläddra i. Men vilken tur att det är så bra bilder, för hela boken är skriven på japanska och jag förstår ingenting.
Tyvärr vet jag inte heller var du kan köpa den.

Om Birgitta Nygren

I november 2011 startade jag KreaTov-bloggen, den 6 januari 2014 skrev jag mitt 148:de och sista inlägg på bloggen. Nu kan du följa mig på http://birgittanygren.blogspot.se/ Välkommen!
Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

